sobota 18. října 2014

Fluden

Pokud tohle slovo neznáte, neklesejte na mysli. Než jsem dostala za úkol ho upéct, taky jsem netušila, o co jde. Jedná se o tradiční židovský dezert. Je to vlastně takový datlový, křehký závin s meruňkovou marmeládou. Musím se přiznat, že mňamky tohoto typu úplně nevyhledávám, ale pekla jsem Fluden primárně pro školní časopis, kam vždy jednou za měsíc upeču něco v souvislosti s literaturou (už madlenky byly k této příležitosti). Fluden byl na počest Franze Kafky. Každopádně, mě velmi překvapil, vážně...

A tohle je Fluden ve vší své kráse  ;)

Těsto bylo úplně jiné, než obvykle dělám. Přidávala se do něj pomerančová šťáva, která ho krásně provoněla. Nebyl v něm žádný cukr, ale meruňková marmeláda a datle dodaly sladkost tak akorát. Fluden chutnal nejen mně, ale překvapivě úplně všem. Určitě ho zařadím do své knížky receptů.
Vy najdete recept tady.

Žádné komentáře :

Okomentovat