pátek 9. prosince 2016

Tučňáci na ledě a boj s čokoládou

Ano, ano, konečně jsem zase mohla dělat dort pro děti. A hlavně s úplně jiným designem, než obvykle. Žádní mimoni ani minecraft, ale tučňáci. Malí, černobílí tučňáci. Navíc nebyl vůbec potažený, což bylo také velmi inovativní, takže tentokrát mi nezbývalo nic jiného, než si jeho tvorbu opravdu užít. A tak se taky stalo!

Dort byl pro dva bratrance. Erika, který slavil první kulatiny a Peťu, který slavil o rok méně. Od maminky jednoho z nich jsem dostala dva návrhy, jak by dort mohl vypadat - jeden byl fotbalový a druhý s tučňáky. Nebudu lhát, docela dlouho jsem uvažovala, který z nich vyberu. Asi Vám je jasné, že hned od začátku jsem byla více nakloněná právě tučňákům, protože takovéhle postavičky já na dortech úplně zbožňuju. Na druhou stranu jsem si říkala, že kluci mají rádi fotbal, a tak by je asi potěšil i dort s fotbalovou tématikou. Přemýšlela jsem dlouho, dokonce jsem se radila s mamkou, no a nakonec jsme společně usoudily, že dort s tučňáky bude super. Fotbalový dort totiž můžou kluci dostat víceméně v každém věku, a tak, dokud jsou v tak hezkém "malém" věku, si ještě (alespoň doufám) užijí i dort s malými tučňáky. 


Mimochodem, poprvé jsem si na něm taky vyzkoušela bílou ganache. Chtěla jsem totiž co nejvíce vynechat potahové hmoty a pouze dort potřít něčím bílým. A tak byla ganache z bílé čokolády logickou volbou. Měla jsem z ní tak trochu strach. S bílou čokoládou já osobně totiž dost bojuji. Já vím, vím, asi nikomu jinému nedělá problém rozpustit bílou čokoládu, ale mně se to prostě nikdy nepodařilo. Buď se mi nerozpustila (jakože zůstala tuhá, opravdu, a měla jsem ji nad parou třeba půl hodiny) nebo jsem ji v mikrovlnce dokonale spálila. No a protože jsem ji tentokrát chtěla použít, začala jsem dumat, jak na ni vyzrát. A co dělat, když nevíte?? Běžte se poradit s profíkem. A já jsem šla za svou oblíbenou Jemmou. Matně jsem si vzpomínala, že video s touhle vychytávkou už točila a nemýlila jsem se. Její recept se mi povedl na poprvé, a tak jsem i já pokořila bílou čokoládu.

VŠECHNY DORTY NALEZNETE ZDE :)








Žádné komentáře :

Okomentovat