úterý 29. listopadu 2016

Předvánoční cupcakes!!

A je to tu opět. Konečně můžu dávat najevo svou vánoční náladu. Víte, já už si vánoční písničky zpívám někdy od července, ale neberte to nějak, jako že jsem fakt šílená (i když...), no uznejte, existuje tolik úžasných vánočních písniček. A úděl vánočních písniček je, že se můžou poslouchat pouze v době okolo Vánoc, což, jak jistě uznáte, není moc dlouhý čas. No není to nefér?? Je. A tak jsem tady já, která si je zpívám téměř celý rok. Aby jim to nebylo líto, to dá rozum. 


Ale teď už od písniček pryč. Teď už si je totiž každý prozpěvuje úplně legálně. A protože už tedy můžeme ukazovat své nadšení pro Vánoce veřejně, upekla jsem vánoční cupcakes. Jsou lehce kořeněné, ale opravdu dobré. Je to prostě něco jiného. Krém jsem, což je u mě jistě nezvyklé, udělala takový více alkoholový. Říkala jsem si, že to k Vánocům tak nějak patří, takže proč ne. Dohromady mě samotnou překvapilo, jak dobře chutnají. Jistě je vyzkoušejte a vyhrajte si se zdobením podle nejšílenějších vánočních představ. já jsem je ozdobila mini perníčky, které jsem si upekla dopředu a zlatými kuličkami, abych dodala lehký nádech luxusu. No, a bylo to. A měla jsem z nich vážně velkou radost.


A aby toho nebylo málo, upekla jsem si i salaš!! Joo, já vím, jsem fakt divná, ale tak, když už jsem si na něj koupila šablonu v akci, to by přece byl hřích ji nevyužít. A tak nám teď obývák zdobí perníková salaš s hoodně ovečkami. 



Recept je na 24 cucpakes.

Vánoční kořeněné cupcakes

nachystejte si:
na cupcakes:
230 g hladké mouky
1 lžičku prášku do pečiva
250 g cukru
1/2 lžičky jedlé sody
1/2 lžičky soli
1 1/2 lžičky mleté skořice
1 1/2 lžičky zázvoru
1/2 lžičky mletého hřebíčku
270 g změklého másla
4 vejce
3 lžíce mléka
1 lžíce kukuřičného sirupu nebo medu

na krém:
1 vanilkový pudink
350 ml mléka
250 g másla
250 g cukru
asi 5 lžic rumu (prostě podle chuti)

1. Smíchejte mouku, prášek do pečiva, cukr, sodu, sůl a všechno koření. Přidejte máslo a vejce a umíchejte hladkou směs. Nakonec přilijte mléko a sirup/med a opět promíchejte do hladkého těsta.

2. Hotovým těstem naplňte připravené košíčky asi do 2/3 a pečte na 175°C asi 20 minut.

3. Na krém uvařte vanilkový pudink v 350 ml mléka a nechte vychladnou do pokojové teploty.

4. Máslo vložte do šlehací mísy a šlehejte do světlé, hladké hmoty (asi 3-5 minut). Poté postupně přidávejte prosátý cukr. Když je všechen cukr do hladka smíchán s cukrem, přidávejte opět postupně vychladlý pudink. Pokud se začnou tvořit hrudky, vyšlehejte krém nad parou. Nakonec přidejte rum a ještě chvíli šlehejte, až je vše dokonale hladké a jemné.

5. Krémem ozdobte vychladlé cupcakes. Dozdobte podle fantazie a vychutnávejte.





Žádné komentáře :

Okomentovat