sobota 21. listopadu 2015

Vánoce!! Zdobení perníčků a opravdu dobrá zdobící poleva

Do Vánoc nám zbývá něco málo přes měsíc, a tak jsem usoudila, že je čas začít s přípravami. A jak jinak se dovést do vánoční nálady, než pečením něčeho tak typického právě pro toto období roku jako jsou perníčky? Ano, správně, takže jsem se rozhodla upéct perníčky.

Hned na úvod bych chtěla upozornit, že peču převelice ráda. Fakt hodně a asi všechno, ale takové zdobení perníčků je z nějakého pro mě neznámého důvodu opravdu mým nepřítelem. Nikdy jsem mu nepřišla na chuť, ale, a to nechápu ještě víc, každý rok jsem se o to pokoušela znovu a znovu. A letos tomu nebylo jinak. Už na začátku jsem tušila, že žádný zázrak to nebude, ale přesto jsem tomu dávala alespoň nějakou naději. A víte co? Nakonec to zas taková tragédie nebyla. Jistě je mnohé co zlepšovat, o tom není pochyb, ale na to, že je to něco, s čím bojuji už nějakou řadu let, tak to bylo věru úspěšné snažení.

Perníčková rodinka!!
Ale nemyslete si, že bych celou dávku perníčků nazdobila sama. Bylo jich vážně hoodně, a vzhledem k tomu, že má drahá mamka ví, že mě zdobení zase tak moc nebaví (což je samozřejmě také zapříčiněno mými minulými zkušenostmi s ním), hned na začátku celého procesu kolem mě začala obcházet, a pokaždé, když jsem odložila zdobící sáček, hned se jej chopila a začala zdobit také. No jo, to kreativní myšlení mám asi po ní, ale to už jste z minulých článků zcela jistě pochopili. V konečné fázi myslím, že jsme každá nazdobily asi půlku. Na fotkách můžete vidět takový menší výběr z našeho snažení.


Mimochodem, velmi dlouhou dobu jsem nedokázala přijít na opravdu vhodnou, dobrou a použitelnou konzistenci polevy. Někdo mi doporučoval cukr s citronem nebo vodou, někdo s bílkem, ale nikdy jsem nedokázala najít ten správný mix ingrediencí, až letos, takže pokud stejně jako já tápete, už nemusíte. Letos jsem vyšlehala jeden bílek s 200 g prosátého moučkového cukru do husté a lesklé hmoty a následně přidala asi lžičku citonové šťávy. S takovou polevou se opravdu velmi dobře pracuje, má lehkou citronovou chuť a já i mamka jsme s ní byly opravdu spokojeny.


Takže první vánoční pečivo hotovo. Každý rok jsou perníčky takový startovací bod pro zbytek cukroví. Jsem docela zvědavá, kolik ho letos bude. A co vy? Jak jste na tom s přípravami na Vánoce a pečení? 


2 komentáře :

  1. S mamkou jsme začaly péct včera. Každý rok začínáme jako první s vanilkovými rohlíčky a celé to zakončíme perníčky :)

    Astor Perfect Stay 24H & Catrice Camouflage Cream

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jee, to je hezké, spadl mi kámen ze srdce, že nejsme jediné, které začínají už v listopadu. Ale myslím, že na provonění domova Vánoci už je nejvyšší čas. :)

      Vymazat