středa 23. března 2016

Jablečno-mrkvové muffiny

To jsem tak jednoho relativně hezkého dne potřebovala vyřídit jisté potřebné náležitosti na úřadě a dorazila jsem po pár hodinách domů plná velkého rozhořčení... A když jsem tak moc naštvaná, mám nutkání péct. Takže jsem pekla. 


A vlastně se to celkem hodilo, neboť jsem už pár dnů uvažovala právě o nějakých dobrých muffinech. Už hodně dlouho jsem totiž žádné nepekla, takže mi to přišlo jako dobrá volba. Ačkoliv možná nezní "jablečno-mrkvové" úplně lákavě, tak musím říct, že opak je pravdou. Tyhle muffiny jsou krásně vláčné a nadýchané, tak akorát sladké a opravdu dobré. Jako bonus jsem vynechala pšeničnou mouku (což Vy samozřejmě dělat nemusíte) a zredukovala množství cukru, takže se vyjevily také jako zdravá alternativa klasických muffinů. A nejlepší na tom je, že na chuti to vůbec nepoznáte, protože jsou vážně velmi velmi dobré. 



Jejich příprava je opravdu velmi jednoduchá. Ostatně, o tom muffiny jsou. Jenom smícháte zvlášť suché ingredience, zvlášť mokré ingredience, dáte to dohromady a máte hotovo. Do těsta můžete přidat pár ořechů nebo třeba muškátový oříšek, který s jablky tvoří velice dobrou kombinaci.

Jablečno-mrkvové muffiny

nachystejte si:
80 g žitné mouky
50 g amarantové mouky
špetku soli
1 lžičku prášku do pečiva
1 lžičku jedlé sody
1 lžíce karobu (nebo kakaa)
1 lžičku skořice
1/2 lžičky zázvoru
2 vejce
40 g cukru
1 lžíci medu
120 ml oleje
2 menší karotky (nastrouhané)
1 jablko (nastrouhané)
kokos na posypání (nemusí být)

1. V misce smícháme obě mouky, sůl, prášek do pečiva, jedlou sodu, karob skořici a zázvor.

2. Ve větší míse vyšleháme metličkou vejce, cukr, med a olej do pěnové hmoty. Přidáme suché ingredience a vymícháme hladké těsto. Nakonec přidáme nastrouhané karotky a jablko.

3. Těsto plníme do připravených košíčků na muffiny asi do tří čtvrtin. Chcete-li, posypte muffiny kokosem. Pečeme na 180°C 25 - 30 minut.


VŠECHNY RECEPTY NALEZNETE ZDE :)

Žádné komentáře :

Okomentovat