úterý 1. března 2016

Vanilkové cupcakes s malinovým mascarpone krémem

Zní to jako osvědčená klasika, ale pro mě to byla novinka a taky tak trochu risk. Nikdy předtím jsem totiž krém z mascarpone nedělala. Když nad tím tak přemýšlím, tak téměř celé mé RD menu bylo pro mě novinkou. Stoprocentně ozkoušené jsem měla pouze cupcaky se slaným karamelem a sušenky. Takže dobře, bylo to 50 na 50. Každopádně, ač jsem se lehce obávala, mascarpone předčilo mé představy i obavy.

Mé obavy vlastně ani tak nevznikly kvůli tomu, že bych krém tohoto typu dělala poprvé, jako kvůli tomu, že jsem si představovala, že by to mohlo dopadnout jako můj letitý spor s tvarohovým krémem. Ten totiž, ač ho všichni milují a všichni o něm s chutí tvrdí, že je to jeden z nejjednodušších krémů na širém mňamózním světě, se mi snad nikdy nepovedl. Je to divné, ale vlastně to není ani překvapivé. Většinou je to totiž přesně můj problém. A je to dost iritující problém. Kynuté těsto - každý ho miluje a umí, jen se mnou pořád bojuje (ačkoliv ho začínám porážet :D ), krájení cibule - ach bože!! kdykoliv do toho mám jít, vím, že to bude po slepu a s velkou námahou, vaření polévkových nudlí - tak to je prosím asi nejnepochopitelnější neschopnost, jíž oplývám, no a tvarohový krém - z toho je vždycky divná, extrémně řídká hmota, která neztuhne ani při poctivém odříkání a prosení. Asi to prostě bude další projev mé menší nenormálnosti. ;)



Ale to už by stačilo, věřím, že recept Vás potěší více, než rozhořčení nad mou (ne)schopností. Tyto cupcaky totiž jistojistě stojí z vyzkoušení. Jsou krásně nadýchané a vanilkové a krém chutná jako hrst malin nebo možná spíš jako velká lžíce poctivé malinové zmrzliny.

Recept je na 24 cupcaků.

Vanilkové cupcaky s malinovým mascarpone krémem

nachystejte si:

na cupcaky: 
240 g hladké mouky
1 lžička prášku do pečiva
1/2 lžičky jedlé sody 
špwtka soli
250 g cukru
250 g másla
4 vejce
2 lžičky vanilkového extraktu
4 lžíce mléka

na krém:
250 g másla
200 g mascarpone
200 g malin (čerstvých nebo zmražených)
200 g moučkového cukru

1. Mouku, prášek do pečiva, sodu a sůl prosejeme do menší misky. Ve větší míse vyšleháme máslo s cukrem do krémově hladké hmoty. Poté postupně přišleháváme vejce. Přisypeme suché ingredience a vymícháme hladké těsto. Nakonec přidáme vanilku a mléko a ještě jednou promícháme. Těstem plníme připravené košíčky asi do dvou třetin a pečeme na 170°C 20 minut.

2. Na krém vložíme maliny do menšího kastrolu a na středním plameni zahříváme a vaříme do sirupové konzistence. Necháme zchladnout do pokojové teploty.

3. Máslo vyšleháme s mascarpone a cukrem do krémové hmoty. Poté přidáme vychladlý malinový sirup a šleháme, než se spojí dohromady v krásně hladký krém. V případě potřeby (hrudky, nespojí se nám maliny s krémem) vyšleháme nad vodní parou.

4. Krém nanášíme libovolným způsobem na vychladlé cupcaky. Dozdobíme podle vlastní fantazie a vychutnáváme.


VŠECHNY RECEPTY NALEZNETE ZDE :)

Žádné komentáře :

Okomentovat