pondělí 18. září 2017

Slaný karamel z kokosového mléka

Tentokrát pro Vás mám něco nového a přitom velmi známého. Potřebovala jsem slanýkaramel, ale jaksi došla smetana. A bez té to moc nejde. Měl to totiž být tekutý karamel a ne takový ten lízátkový, tvrdý karamel. A takového jde docílit jen přidáním smetany. Co jsme ale měli, bylo kokosové mléko. Takové to v plechovce. Napadlo mě, že využití má stejné jako smetana a konzistenci docela srovnatelnou, tak proč to nezkusit. A já jsem to zkusila. A myslím, že by bylo vhodné se s Vámi o výsledek podělit.


Postup byl více méně stejný, jen jsem zredukovala množství kokosového mléka oproti smetaně. I tak byl karamel o něco malinko řidší. A taky byl světlejší. Nevím, čím tohle bylo zapříčiněno, ale bylo to tak. Co se týká chuti, nebyla úplně totožná s klasickým karamelem. Na konci šla cítit chuť kokosového mléka, ale zase nijak výrazně. Byl opravdu moc dobrý a použitelný úplně stejně jako slaný karamel ze smetany. Navíc jako bonus neobsahoval žádnou laktózu, a tudíž bude vhodný i pro ty z Vás, kteří trpí její intolerancí.

Slaný karamel z kokosového mléka

nachystejte si:
180 ml kokosového mléka
220 g krupicového cukru
½ lžičky vanilkového extraktu
6 lžic vody
1 lžička soli
  1. Kokosové mléko smíchejte s vanilkovým extraktem a ohřejte na středním plameni tak, aby bylo mléko vlažné
  2. Cukr rozprostřete rovnoměrně po dně menšího hrnce. Přidejte vodu tak, aby pokrývala celý povrch cukru a začněte zahřívat na vysokém plameni. Neustále směs sledujte. Začne bublat a tmavnout. Jakmile dosáhne jantarové barvy, sejměte ho z plamene a okamžitě za stálého míchání kovovou metličkou začněte pomalu přilévat zahřáté kokosové mléko.
  3. Pokud vzniknou hrudky, opět zahřívejte. Tentokrát ale na slabém plameni a za stálého míchání, doku hrudky nezmizí.
  4. Karamel přelijte do menší nádobky (misky, sklenice,…) a přidejte do něj sůl. Promíchejte a pak už jen vychutnávejte.

Žádné komentáře :

Okomentovat