pondělí 9. března 2015

Homemade vanilkový extrakt

Už někdy dávno, jsem psala, že jsem objevila a zcela propadla vanilkovému extraktu. A ještě mě neomrzel (vlastně už asi ani neomrzí). První tři lahvičky jsem měla koupené z e-shopu, ale už mě nebavilo čekat až doplní sklad nebo až zaktualizují stránky, protože to čekání bylo hrozné a hlavně mi přišlo vážně dost zvláštní, že asi měsíc nebo dva neměli doplněné zboží. Co se dá dělat, oni ztratili zákazníka.

Vzhledem k jakési neschopnosti majitelů onoho nejmenovaného e-shopu jsem se rozhodla si vanilkový extrakt vyrobit sama. Věděla jsem, že je to úplně jednoduché. Vlastně stačí naložit vanilkové lusky do lahve vodky a nechat louhovat.

Možná si stejně jako já na začátku celého tohoto procesu výroby extraktu říkáte, že to muselo vyjít hodně draze, ale vězte, že pokud víte kde nakupovat, vyjde Vás lahvička mnohem levněji. Velkou výhodou onoho zmiňovaného e-shopu byly ceny. I jejich extrakt nebyl vůbec drahý. 30 ml přišlo na nějakých 60 Kč (což je hodně málo), no a 10 vanilkových lusků (já jsem si objednávala vanilku Tahitenis) stálo přibližně 130 Kč (to je taky málo, pokud nemáte o cenách vanilky přehled). Když mi tedy extrakt docházel a na stránkách obchodu nebyl stále doplněný, rozhodla jsem se definitivně naložit vanilku do alkoholu.

Takže jsem si koupila svou úplně první lahev alkoholu ever (nepiji alkoholické nápoje a tudíž ani nemám moc potřebu je kupovat) a šla na to. Na 1/2 litru vodky jsem použila 6 rozřízlých lusků a 2 týdny jsem nechala ležet. A po dvou týdnech bylo hotovo. Ta vůně je naprosto nepopsatelná a dodá všemu přesně to, co koupený extrakt.
Věřte, že vanilkový extrakt je vážně zázrak. Mňamky jsou díky němu ještě mňamóznější a voňavější. No a když si ho vyrobíte sami, tak je o to lepší. bohužel jsem si všimla, že v mnoha kupovaných extraktech jsou různé přidané látky, což je sice v dnešní době konzumu naprosto běžné, ale přesto mě to stále překvapuje.

Pokud už extrakt používáte nebo ne, ale jistě po tom mooooc toužíte, určitě doporučuji domácí. Už jenom to, že ho vyrobíte sami (teda on se vlastně vyrobí sám, ale chápete, jak to myslím) dodá celé věci na hodnotě.



Seznam receptů: zde

Žádné komentáře :

Okomentovat