pondělí 27. dubna 2015

Slaný karamel

Domácí karamel? Vážně? Alespoň takhle nějak vypadaly mé otázky pokaždé, když jsem někde četla recept na karamel. Ale asi jsem nějak dospěla a rozhodla se do něj pustit, a překonat tak své hranice. Nějaký podíl na tom asi měla už tolikrát zmiňovaná Jemma. Měla jsem z něj asi trošku strach. Vždycky jsem se bála, že se mi cukr připálí nebo zničím hrnec nebo cokoliv. Ale něštěstí se nic z tohoto nepotvrdilo a karamel byl naprosto delikátní.



Tento recept je velmi snadný, rychlý a nenáročný na ingredience. Vše co budete potřebovat je cukr, smetana, trocha vody, a pokud zatoužíte po netradičnosti, tak troška soli. Výsledek je geniální. Karamel mi trošku připomínal karamelové salko, ale byl lepší (jak jinak). Dále taky nečekejte, že tento karamel ztuhne. Je to tekutý karamel, takže se dá použít do krémů, na polévání úplně všeho, co si zamanete, jako náplň do cupcaků atd. Já jsem všechny tyhle 3 věci upotřebila při výrobě neskutečně mňamózních čokoládovo-karamelových cupcaků. Ale o těch až příště. :)

Slaný karamel

nachystejte si:
245 ml smetany ke šlehání
220 g krupicového cukru
6 lžic vody
1 lžičku soli (nemusí být)

1. Smetanu lehce zahřejte. Já jsem ji asi na půl minutky vložila do mikrovlnky. A na chvíli odložte stranou.

2. Do menšího hrnce vsypte cukr a zalijte ho vodou. Dejte na plotýnku a vysokým plamenem zahřívejte. Vůbec ale cukr nemíchejte. Nechte ho napospas svému osudu. Cukr začne karamelizovat a bublat. Až bude mít krásnou jantarovou barvu vypněte oheň a sundejte hrnec z plotýnky.

3. Do hrnce ihned vlijte smetanu. Při nalévání míchejte (a docela rychle), aby se neutvořily hrudky. Kdybyste nějakou přece jen zahlédli, dejte karamel na velice mírný plamen a míchejte, až se rozpustí. Smetanu nenalévejtemoc rychl, ale ani moc pomalu. Vím, zní to naprosto hrozně, ale jistěpoznáte to správné tempo.

4. Hotový karamel vlijte nejlépe do sklenice. Uzavřený by vydržel i týden, ale věřte, že je tak dobrý, že bude rázem pryč.




Seznam receptů: zde


Žádné komentáře :

Okomentovat