neděle 26. července 2015

Rodinné soužití + borůvkové muffiny

Je tak šílené horko, že se mi roztéká voděodolná řasenka a já se přesto dobrovolně v den, kdy jsem dostala volno, snažím zasytit svou touhu po pečení. Jsem fakt magor, říkám si. Ale s tím už jsem jakžtakž smířená. A hlavně, nějak se prostě zabavit musím. Zjistila jsem, že mít brigádu má i jednu obrovskou výhodu. Nenudíte se. Jistě, možná neděláte úplně Váš "dream job", ale prostě máte co dělat. 


Co se ale nestalo. Dostali jsme dva dny volna. Ze začátku to znělo tak hezky, ale pak jsem si postupně začala uvědomovat, že mám doma celou rodinu (ano, všichni si dovolenkujeme :D) a tím pádem se jim se svým programem musíte dost přizpůsobovat. V mém případě to znamená, že když jsou na zahradě, nemůžu (a hlavně moc nechci) mít zaplou hudbu na vysoké volume a do ní si ještě zpívat, nemůžu hrát na flétnu, kdy se mi zlíbí, protože je nechci rušit při večerní siestě se sousedy a nemůžu být v kuchyni, kdy chci já. Ty první dva body se snažím zvládat tak nějak v mezičase, protože bez hudby já prostě nevydržím. Řekněme, že 14 let hraní na flétnu a celý život zpívání Vás dost poznamená. Tak například po týdenní absenci veškeré "své" hudby na dovolené jsem pak celý den po návratu strávila zavřená v pokoji a střídavě hrála na flétnu a měla puštěné písničky. V tu chvíli mi bylo naprosto jedno, jestli mě někdo uslyší nebo ne. Nazvěme to třeba absťák, ale mě to fakt celý ten týden hrozně chybělo.


Třetí bod mého problému při soužití s rodinou je takový docela komplikovaný, řekla bych. Víte, naše kuchyň není moc velká. A asi i kdyby byla, já ani mamka v kuchyni nesneseme nikoho jiného. Při vaření/pečení jsme hold docela individualistky. A mě přepadají šílené nápady na pečení úplně kdykoliv a velmi nepředvídatelně. Ale jak už to tak bývá v dospěláckém světě (ooo, to zní moc moudře), musíme se umět přizpůsobovat nejen sobě, ale i druhým. A tak jsem se s tím taky naučila pracovat.  No, ale pak přijde ten moment, kdy se mamce nechce vařit, což naprosto chápu, obzvlášť když vím, že moje mamka je "domácí workoholik". Pro upřesnění to znamená, že není schopná si v klidu sednout a relaxovat. Vždycky spatří nějaký ten domácí problém jako je plná myčka, nevytřená chodba nebo hromada špinavého prádla a jde ho řešit. A tak i v tomto horku je pořád na nohou a snaží se nám žití v jednom domě zpříjemnit alespoň trochou úklidu. Na jednu stranu je to velice obdivuhodné, na druhou stranu by občas taky mohla malinko vypnout. A když tedy přijde onen zmiňovaný den, kdy vařím já, většinou se z kuchyně nehnu dlouho. Sice nevařím úplně ráda (pečení naopak miluju), ale když už vařím, tak chci, ať to stojí aspoň trochu za to (což se ne vždy vydaří). 


Ale to, že vaříte oběd má tu výhodu, že si tím svým způsobem vyhradíte kuchyňský prostor sami pro sebe, a pak v něm můžete zůstat i po obědě. Já toho využívám pro pečení. Tento moment nastal také v den, kdy teploměr pomalu stávkoval, protože takové horko už taky nesnesl, ale přesto jsem se já - pečící maniak, rozhodla po uvaření rajské polévky upéct borůvkové muffiny. Naštěstí je můj oblíbený recept super jednoduchý a rychlý, takže to nestálo zase tolik úsilí, ale přesto, kontrolovat míru propečení u trouby vyhřáté na 190°C taky není nic moc. Ale co Vás nezabije, to Vás posílí. ;)

A mimochodem. Koupila jsem si formu na minimuffiny!! Sháněla jsem ji pěkně dlouho, až jsme ji nakonec s mamkou objevily v Tescu. Je teda z dětských potřeb na pečení, ale co už. Navíc obsahovala ještě silikonové mini košíčky a mini stěrko-lžíci. Takže spokojenost. Ale už by bylo fakt dost povídání. Přejdu radši k receptu.

Borůvkové muffiny

nachystejte si:
1 velké vejce
100 g cukru
1 bílý jogurt (200 ml)
80 ml oleje
260 g polohrubé mouky
1 1/4 lžičky prášku do pečiva
1/2 lžičky jedlé sody
špetku soli
1 hrnek borůvek (lépe čerstvých, ale mohou být i mražené)

1. Vejce šlehejte s cukrem, dokud se cukr nerozpustí. Přidejte jogurt, olej a vanilku a prošlehejte do jednolité hmoty.

2. Ve jiné míse smíchejte mouku, prášek do pečiva, sodu a sůl. Do sypké směsi přidejte borůvky a lehce promíchejte tak, aby byly obalené v mouce. 

3. Sypkou směs s borůvkami nasypte do tekuté směsi a opatrně promíchejte až vznikne husté těsto. Nesnažte se míchat zbytečně moc, protože byste tím zbytečně rozmačkali borůvky. Vzniklým těstem plňte košíčky na muffiny asi do 3/4 výšky.

4. Pečte asi na 190°C, 15 - 20 minut.

Seznam receptů: zde



Žádné komentáře :

Okomentovat