čtvrtek 23. července 2015

Tartaletky s vanilkovým krémem

I o tartaletkách už byla na tomto blogu zmínka. Ano, je to tak a já jsem si toho vědoma. Ale protože si stále stojím za tím, že tartaletky patří mezi naprosto geniální dezerty, jsou tu opět. A tentokrát v ještě lepší podobě. Plné vanilkového krému, který je, alespoň pro mě, dosti neobvyklý a ovoce. 



Tyhle košíčky jsem pekla v šíleném horku, a o to více jsem si na nich dala záležet. A věřte, že mě to stálo opravdu velké úsilí, protože teploměr v ten den ukazoval 36°C ve stínu, což u vyhřáté trouby a při zapnutém sporáku zrovna dvakrát neoceníte. Ale protože už mi pečení docela chybělo, nebyla pro mě vysoká teplota zas tak velkou překážkou. Tedy, snažila jsem se alespoň svůj mozek přesvědčit, že to není zas taková překážka. A zřejmě to pochopil, protože z mého přesvědčování vznikly tyhle tartaletky. 



Tentokrát jsem nedělala malinké tartaletky tak, jak to mám ve zvyku, ale použila jsem klasické keramické formičky o průměru asi 10 cm. Ve výsledku jich bylo 6, což ale bohatě stačilo. Krém je taky docela netradiční a v mnohém může připomínat vanilkový pudink, kterým by se při nedostatku času dal jistě nahradit. Pokud ale chcete mít ten báječný pocit zadostiučinění, pak si jistě vyhrajte i s krémem. Určitě z výsledku budete mít mnohem větší radost a na chuti se to taky podepíše. Ve velkém pečícím a zdobícím finále si vyhrajte s ovocem, protože to se na tartaletky hodí asi nejvíce. A můžete použít snad úplně jakékoliv ovoce, které máte zrovna doma nebo které máte rádi. 

Tartaletky s vanilkovým krémem

nachystejte si:
150 g hladké mouky
75 g cukru
75 g másla
1 žloutek
špetku soli
1 lžíci vody

na krém: 
3 žloutky
50 g cukru
2 lžíce škrobu
200 ml mléka

1. Ze surovin na těsto uhněťte hladké těsto. Zabalte do potravinové folie a uložte do lednice asi na 20 minut.

2. Těsto vyválejte asi na 5 mm vysoký plát a vykrájejte kolečka podle velikosti formiček. Vytvarujte do formiček a dno každé tartaletky propíchejte několikrát vidličkou. Pečte na 180°C asi 15 minut nebo až budou krásně zlatavé.

3. V míse vyšlehejte žloutky s cukrem do pěny. Pak přidejte škrob a trochu mléka tak, aby vzniklá hustá pasta. Zbytek mléka uveďte k varu společně s vanilkou.

4. Ztlumte oheň na minimum a vlijte trochu mléka do žloutkové směsi. Promíchejte a vlijte ke zbytku mléka. Vařte na mírném ohni dokud krém nezhoustne. Bude to jen chvilka. 

5. Krém nechte asi 15 minut chladnout. Mezitím ho alespoň jednou promíchejte. Pak krémem plňte vychladlé košíčky. Nechte úplně vychladnout, pak dozdobte ovocem podle Vašich představ. Nechte nejlépe přes noc v lednici, aby se chutě dobře propojily, a pak už jen vychutnávejte.


Seznam receptů: zde

Žádné komentáře :

Okomentovat