sobota 21. května 2016

Čokoládové cupcakes s vanilkovým krémem

Pokud na rychlo potřebujete nějaký originální a hezký dárek, který poslouží nejen oku ale taky chuťovým pohárkům, tak už hledat nemusíte. Darujte cupcakes!! Ty jo, tohle zní trošku jako nějaký inzerát. Tak takhle to není, je to jen inspirace. Konkrétně tyhle cupcakes totiž právě jako dárek posloužily. A sklidily velký úspěch, za což jsem nesmírně ráda. 

Asi se tomu budete divit, ale tohle byly první takové "dárkové" cupcakes, které jsem já sama někomu někdy darovala. Ani nevím, proč jsem s tím tak otálela, když já a cupcakes už jsme docela nerozlučná dvojice. Dalo by se tedy logicky předpokládat, že cupcakes jako dárek ode mě, by nemusely být úplně špatný dárek. A mě určitě by to mnohdy mohlo zjednodušit život, protože, co si budeme nalhávat, vymýšlení dárků, to je docela problém, obzvlášť, když chcete stejně jako já být něčím originální. Takže doufám, že jsem Vás přesvědčila a cupcaky někoho obdarujete. Abyste nemuseli vymýšlet recept, tady je další z mých osvědčených.

Čokoládové cupcakes s vanilkovým krémem

nachystejte si:

240 ml vody
50 g kakaa
100 g polohrubé mouky
80 g hladké mouky
2 lžičky prášku do pečiva
špetku soli
115 g másla
2 vejce
180 g cukru

na krém:
250 g másla
200 g cukru
1 vanilkový pudink
300 ml mléka
1 vanilkový lusk (nebo 2 lžičky vanilkového extraktu)

1. Vodu přiveďte k varu. Pak sejměte z ohně a nasypte do ní kakao. Pořádně rozmíchejte a nechte zcela vychladnout.

2. V míse smíchejte mouky, prášek do pečiva, sůl a cukr. Přidejte máslo a vejce a vyšlehejte do hladké hmoty. Přidejte vanilkový extrakt a vychladlé kakao a opět promíchejte do hladka. Těstem plňte košíčky asi do dvou třetin a pečte na 170°C asi 20 minut.

3. Na krém uvařte vanilkový pudink ve 300 ml mléka. Nechte zcela vychladnout. Do mísy vložte máslo a šlehejte asi 4 minuty nebo dokud nebude hladké, světlé a lesklé. Přisypte prosátý cukr a šlehejte do hladkého krému. Poté postupně alespoň ve 4 dávkách přidejte vychladlý pudink. Pokaždé dobře prošlehejte. Nakonec přidejte semínka z vanilkového lusku (nebo vanilkvý extrakt) a naposledy pršlehejte.

4. Připraveným krémem ozdobte vychladlé dortíky a dozdobte podle vlastní fantazie. Pak už jen obdarovávejte nebo vychutnávejte.




Žádné komentáře :

Okomentovat