čtvrtek 26. května 2016

Květnový Restaurant Day!!

V sobotu byl další Restaurant Day. A já jsem se ho po dlouhém rozmýšlení rozhodla absolvovat. Ne, že bych se ho snad nechtěla zúčastnit, to ne, ale nějak toho teď bylo trochu více a já jsem si nebyla jistá, jestli se na něj stihnu pořádně připravit a hlavně napéct v takové kvalitě, jak bych si přála. Ale, pak jsem se během chvíle rozhodla, že to risknu. Každý má přeci tolik času, kolik si ho udělá. A víte, co? Je to pravda.


Takhle nějak proběhly mé poslední přípravy. Ráno jsem vstala, nasnídala se, dodělala poslední krém a nazdobila poslední cupcakes. Vše jsem uložila do krabic a dohledala stojany, talíře, ubrousky, tácky a nějaké další potřebné maličkosti. Ve tři čtvrtě na deset jsem společně se svými bratry vyjela (při návalech lidí se každá ruka hodí, věřte tomu). Při cestě jsem se ještě stavila za svými milými kamarádkami a dala jim pár kousků na ochutnání. Pak už jsme tedy zamířili na místo konání, které bylo tentokrát pod širým nebem, což byl vzhledem k suprovnímu počasí výborný tah. Nachystali jsme si stoleček, cupcaky a tartaletky, označili cenovkami a už jen čekali na zahájení akce. Vše začalo v jedenáct hodin a v 11:50 jsme balili, protože se prodalo vše do jednoho jediného kousku. Je to vlastně docela síla. Neříkám, že jsem měla hromady cupcakes, to jistě ne, ačkoliv bych jich nesmírně ráda měla mnohem více, ale čas tomu prostě nepřeje, ale stále je to jen 50 minut. Když si vezmete, že je ta akce pojmenovaná "Restaurant Day", tedy "den", tak je to fakt ironie, že můj "day" trval 50 minut.

A co jsem si tedy tentokrát připravila?

Vanilkové cupcakes s pařížským krémem
Čoko cupcakes s oreo krémem
Jablečné cupcakes s krémem z jablečného karamelu
Mojito cupcakes
Tartaletky s čokoládovou ganache


První zmizely ty s pařížským krémem. Pravděpodobně to bylo proto, že jsem je ozdobila lentilkami, což byl u mnoha dětí velký trhák. Moc se také líbily čokoládové, které jsem ozdobila kytičkami. To je taky docela vtipná historka. Když jsem tedy konečně začala plánovat, co na RD upeču, první, co mou maminku zajímalo, bylo, kdy stihnu udělat kytičky. Tak jsem jí tedy lítostivým tónem odpověděla, že na ty už fakt čas mít nebudu. A ona na to, že to přeci nejde, že bez kytiček cupcakes na RD být nemohou. No, a tak jsem jí odvětila, že pokud jsou tak důležité, tak je může klidně vytvořit sama, materiál na to mám, vykrajovátka a další potřebné nástroje na květiny jí nachystám, takže klidně může. A ona, že to není problém. Trochu s tím otálela, ale pak se do nich statečně pustila. Trošku jsem jí pomohla, když jsem zrovna musela čekat na vychladnutí cupcakes, ale jinak jí to šlo skvěle. Všem se moc líbily.



Tentokrát bylo na našem RD méně stánků než minule, takže i výběr byl malinko menší, ale to nevadí. Ochutnala jsem cizrnový guláš, který byl jednoduše mňamózní, a pak také mladý kokos, který nejen mně, ale i mamku, babču a částečně i taťku úplně nadchnul. Pokud tuhle delikátnost neznáte, jistě si ji vygooglujte a při nejbližší příležitosti ochutnejte. Stojí to za to. O tom svědčí i fakt, že hned v neděli ráno jsme s mamkou začaly hledat, jak ho sehnat i jinak a rychleji, než při další podobné akci. 



Nakonec bych se s Vámi ještě chtěla podělit o jeden krásný okamžik, který mě na RD potkal. Přiběhla jedna paní, vybírala, jakou příchuť by chtěla ochutnat a v tom z ní náhle vypadlo: "Sleduju Váš blog!" A v tom okamžiku jsem naprosto nevěděla, jak mám zareagovat, takže jsem se jen usmála a poděkovala, ale v tu chvíli by se mé emoce zmohly asi jen na dlouhý a hlasitý výkřik radosti. Moc moc bych jí tedy tímto chtěla poděkovat, protože nic hezčího už se mi dlouhou dobu nestalo. Jasně, jsou to jen pouhá tři slova, ale to je jedno. Pro mě to byla tak úžasná pochvala, že to ani nedovedu popsat. Vlastně ani nevím, jestli to bylo mířeno jako pochvala, ale víte, jak to myslím!! Prostě uaaaaaaa!!! :D

Podtrženo, sečteno, celý Restaurant Day mě opět nezklamal. Ba naopak, naplnil mě skvělým pocitem nejen z práce, kterou jsem vynaložila na vymýšlení, pečení a zdobení, ale také ze spokojených úsměvů lidí, kteří pohledem o mé výtvory zavadili, vybrali si a ochutnali. Doufám, že všem chutnalo a také, že příští RD se mi zase nevyhne. A co Vy? Navštívili jste nějaký Restaurant Day ve svém okolí a ochutnali nějakou zajímavou delikatesu?


Žádné komentáře :

Okomentovat