pátek 22. května 2015

Citronové cupcaky s ovocem

Nevím, jak Vy, ale já miluji sezonu "berries". Maliny, borůvky, ostružiny a mnoho dalších. To je prostě moje. Vždycky mě úplně mrzí, že nejdou sehnat pořád, všude a kdykoliv si na ně vzpomenete. Nejlepší jsou, alespoň podle mě, jen tak, čerstvé. Ale dá se s nimi dělat tolik dalších zajímavých věcí, že prostě každý musí uznat, že ovoce tohohle typu je geniální.


Já jsem z nich pro tentokrát udělala takovou ovocnou omáčku nebo možná přeliv. Je to vlastně úplně jednoduché. Jen svaříte ovoce s cukrem a hotovo. A musím říct, že je to taky paráda. Klidně bych tuhle ovocnou směsku snědla jen tak nebo třeba s jogurtem, ale měla jsem pro ni jiné uplatnění. Chtěla jsem ji dát na cupcaky.



Abych doladila ovoce na vršku, rozhodla jsem se pro citronový základ a krém z mascarpone. Všechno to šlo opravdu skvěle dohromady, takže recept Vás nemine. :)

Citronové cupcaky s krémem z mascarpone a ovocným přelivem
Nachystejte si:
200 g polohrubé mouky
2 lžičky prášku do pečiva
250 g másla
250 g cukru
4 vejce
kůra z citronu
2 lžíce citronové šťávy
2 lžíce mléka

400 g ovoce (klidně mraženého, já jsem použila mraženou lesní směs)
120 g cukru

150 g másla
240 g mascarpone
250 g cukru

1. Do hrnce nasypte ovoce a 120 gramů cukru. Začněte vařit a neustále míchejte, aby se Vám ovoce nepřipálilo. Vařte tak dlouho, dokud z ovoce nevznikne hustá kašička a pokud budete mít potřebu, přidejte cukr na doslazení. Nechte vychladnout. 

2. V míse utřete máslo a cukr do krémové hmoty. Postupně přidávejte vejce. Pak přidejte kůru z citronu a citronovou šťávu.

3. V jiné míse smíchejte suché ingredience. Ty pak vmíchejte do máslové hmoty. Přidejte mléko a opět promíchejte až vznikne krásně hladké těsto. Těstem naplňte košíčky do dvou třetin a pečte asi 25 minut na 170°C.

4. Máslo, mascarpone a cukr vyšlehejte do krému. Krém naneste na vychladlé cupcaky a pokapejte, polijte nebo jinak ozdobte ovocnou omáčkou.




Seznam receptů: zde

Žádné komentáře :

Okomentovat