pondělí 25. května 2015

Domácí zapékané müssli

Oblíbená snídaně nebo svačinka. Mnoho lidí si k těmto příležitostem vybírá právě müssli. I já jsem si prošla obdobím, kdy jsem bez zapékaného müssli nevydržela ani den, ale to mě postupně opustilo s tím, jak jsem začala zjišťovat, že to, co nám mnoho prodejců cpe jako extrémně zdravé produkty, je něco zcela jiného. Ano, tady možná pociťujete lehkou obdobnost z příspěvku o domácích müssli tyčinkách a je to naprosto správně. Stejný případ, jen v jiné podobě.

   Jedna snídaňová
Proto jsem si tedy začala vytvářet své vlastní, mnohem lepší a taky mnohem zdravější, domácí zapékané müssli. Je to úplně jednoduché a vsadím se, že Vám bude chutnat více, než ono kupované ze supermarketu. Neobsahuje ani zdaleka tolik cukru a umělých látek jako kupované varianty a je plný zdraví prospěšných látek přesně podle toho, co do něj přidáte.

                                                                                                pixgood.com

Další skvělá věc je, že recept Vás téměř neomezuje a Vy si ho můžete upravit přesně podle Vaší chuti. Nakonec ho můžete vychutnat s jogurtem, s mlékem nebo jen tak "pozobávat" a doplnit sušeným či čerstvým ovocem. Mě mimochodem moc okouzlilo goji, takže vřele doporučuji. :)

Zapékané müssli

nachystejte si:
200 g ořechů podle výběru (nasekaných nebo namletých)
200 g ovesných vloček
50 g kokosu
100 g semínek (lněné, chia, dýňové, slunečnicové,...)
2 lžíce medu
4 lžíce olivového oleje
3 lžíce arašídového másla 

1. Ořechy, vločky, kokos i semínka smíchejte v míse dohromady. 

2. Na mírném plameni rozehřejte med (pokud je tuhý) a arašídové máslo do řidší, a tedy lépe zapracovatelnější konzistenci. Pak do této směsi přimíchejte olivový olej.

3. Vzniklou směsí zalijte suché přísady a pečlivě promíchejte. (Ruce budou v tomto případě asi nejideálnější pomůckou)

4. Celou směs vysypte na plech vyložený pečícím papírem a rovnoměrně po něm rozložte. Pečte na 180°C asi 30 minut. Je nutné müssli v průběhu pečení promíchávat, jinak by se Vám připálilo. Já jsem míchala pokaždé, když jsem si všimla, že okraje jsou hnědší než zbytek müssli, což vyšlo asi na každých 5 minut.

5. Vyndejte z trouby a nechte vychladnout. Můžete doplnit sušeným ovocem nebo čokoládou a už jen vychutnávat.

Seznam receptů: zde

Žádné komentáře :

Okomentovat