sobota 26. prosince 2015

Vánoce!! Cukroví, cukroví a další cukroví

Jak jsem slíbila, tak konám a sobecky píšu článek o našem cukroví. Vlastně, když nad tím tak přemýšlím, ani to nebude moc sobecké, neboť valnou většinou ho napekla moje mamka. Takže to bude takový článek na její počest. 


Letos se u nás vyskytlo 27 druhů cukroví. Může se to zdát moc, avšak vězte, že to není náš osobní rekord a mnoho lidí stále peče mnohem více druhů. Navíc, v celkovém množství ho taky zase tak moc nebylo, protože, jak jsem již také zmiňovala, jsme dávky mnohdy půlily či čtvrtily. A pokud se Vám to i přesto všechno zdá mnoho a říkáte si, že jsme se zbláznily, nadále s Vámi nebudu souhlasit. Podle mě je cukroví tak akorát do té doby, než ho děláte z donucení a nemáte z jeho výroby radost. Pečení a obzvlášť pak pečení v tak vyhroceném a stresujícím období jako jsou Vánoce, je třeba provádět s citem a mít z něj jen dobrý pocit. Pokud samozřejmě nedojde k nějaké katastrofě typu spálená bílá čokoláda jako tomu bylo u mě. Ale i nad tím se raději zasmějte, než rozčilte.

Speciální foto made by mamka :)
A nyní, pokud nemáte rádi výčty a vystačíte si s fotodokumentací, přeskočte tento odstavec, protože v něm vypisuji druhy cukroví, které jsme tohoto roku vytvořily. Byly to perníčky, anýzové pásky, vanilkové rohlíčky, zázvorky, linecké pečivo, košíčky s ořechovou náplní, kokosové střapáčky, peřinky s ořechy, mandlové a medové trubičky, moka oválky, pantoflíčky, včelí úlky, sušenky s "roztopeným sněhulákem", nepravý ale lepší marcipán, kokosová kolečka, popelčiny oříšky (no slyšeli jste někdy o úžasnějším názvu cukroví?), marcipánové hvězdičky, ořechové slepovánky, koláčky z ovesných vloček, čokoládovo-karamelové sušenky s ořechy, tyčinky s kandovaným ovocem, kávová zrna, rafaelo kuličky, marokánky, pusinky a "zbytkové" kuličky (to byla další katastrofa, když se nám polovina ořechů nevyklopila z formiček a rozdrobila se, no a tak jsme je zúročily jinak).


Teeeda, to bylo věru vysilující. Každopádně, z těchto všech druhů jsem já osobně vytvořila jenom 7 druhů. Zbytek se zápalem udělala maminka. Doufám, že Vaše pečení proběhlo také v klidu a završilo veškeré přípravy na Vánoce, které jste si neméně užili a stále užíváte. :)

A nakonec trochu mimo téma - moje letošní nejoblíbenější ozdoby :D

Žádné komentáře :

Okomentovat