neděle 24. ledna 2016

Malinový krém s piškoty

Tentokrát jsem od své drahé maminky dostala za úkol vymyslet nějaký dezert z mascarpone. Souhlasila jsem, ale nevěděla jsem, co vymyslet. Tiramisu se mi dělat nechtělo, cupcaky s krémem z mascarpone taky ne, a tak jsem zkusila něco nového s chutí mého nejoblíbenějšího ovoce - malin. Z mého snažení nakonec vzešel malinový krém, který jsem doplnila piškoty a vylepšila malým množstvím amareta, jakožto alkoholického opojení.


Výsledek byl velmi dobrý. Krém byl nádherně nadýchaný a díky malinám lehce neobvyklý. Amaretto udělalo chuť ostřejší a na jazyku štiplavější, ale skvěle krém doplnilo. Příprava je navíc velmi jednoduchá a relativně rychlá, takže ideální, nemáte-li mnoho času, který byste mohli věnovat přípravě sladkostí. Nezapomeňte si také uvědomit, že je více než vhodné nechat krém uležet alespoň 8 hodin v lednici, aby se piškoty nasály alkoholem i krémem a chutě se hezky propojily. Recept je na 6 skleniček plných tohoto lahodného krému.


Malinový krém s piškoty

nachystejte si:
250 g mascarpone
200 ml smetany ke šlehání
100 g krystalového cukru
2 vejce (žloutky a bílky zvlášť)
150 g malin (mohou být zmrazené)
24 cukrářských piškoty
12 lžiček amaretta

1. Maliny rozvaříme a rozmačkáme v menším hrnci. Když jsou rozvařené, propasírujeme je přes jemné sítko do menší misky.

2. V míse vyšleháme ručním mixérem mascarpone se žloutky do hladké hmoty. Přidáme krém a šleháme, dokud nejsou všechny krystalky cukru zašlehané v hladkém krému. Přidáme maliny a ještě jednou promícháme. Smetanu vyšleháme do tuhé šlehačky a lehce přimícháme ke směsi z mascarpone. Bílky vyšleháme do sněhu a opět lehce přimícháme do krému.

3. Připravíme si 6 skleniček. Na dno každé skleničky nalámeme 2 cukrářské piškoty a pokapeme lžičkou amaretta. Na piškoty navrstvíme asi 2 cm vrstvu malinového krému (já jsem použila cukrářský sáček pro větší kontrolu). Na krémovou vrstvu nalámeme další 2 piškoty, opět pokapeme lžičkou amaretta a na piškoty vrstvíme další vrstvu krému. 

4. Krém můžeme dozdobit dle libosti ovocem, šlehačkou nebo nějakým zdobením (já jsem použila jogurtové kuličky s malinovou příchutí). Skleničky s krémem vložíme do lednice a necháme nejlépe přes noc odpočinout.


Všechny recepty naleznete zde :)

2 komentáře :