úterý 23. února 2016

Citronové cupcaky s borůvkovým krémem

Tak tyhle cupcaky zmizely na Restaurant Day asi nejrychleji. A mnoho lidí mi je chválilo! A protože se projevily tak úspěšně, přidávám recept na ně jako první. Původně jsem je vlastně ani nechtěla dělat, ale pak mi den před RD zbyl nějaký čas, a já jsem si řekla, že bych mohla ještě něco dodělat jen tak, aby toho bylo více. Hned jsem věděla, že to něco budou právě tyto citronové cupcaky, protože už když jsem je dělala kdysi, mě velmi nadchly. Krém mě napadl, ani nevím jak. Myslím, že borůvky se mi vloudily na mysl, protože jsem si je den předtím přidávala do smoothie. Nakonec mi ale tato kombinace přišla jako geniální. A taky se tak projevila. :)


Cupcaky jsou krásně vláčné a nadýchané a citron v těstě je dělá takové křehčí, řekla bych. Krém pak chutná, věřte nebo ne, jako borůvková zmrzlina. A je opravdu mooc dobrý. Já osobně jsem použila zmražené lesní borůvky, jejichž obrovskou výhodou je kromě skvělé chuti, jejich úžasná barva, kterou krému dodají. 

Recept je na 12 kousků.

Citronové cupcaky s borůvkovým krémem

nachystejte si:

na cupcaky:
130 g hladké mouky
2 lžičky prášku do pečiva
1/2 lžičky jedlé sody
špetka soli
130 g krupicového cukru
150 g másla
2 vejce
kůra z 1 citronu
1 1/2 lžíce citronové šťávy
1 lžíce mléka

na krém:
250 g másla
200 g moučkového cukru
1 uvařený vanilkový pudink (pokojové teploty!!)
200 g borůvek (mražených nebo čerstvých)

1. Do misky prosejeme mouku, prášek do pečiva, sodu a sůl. 

2. Ve větší míse vyšleháme máslo s cukrem do krémově hladké hmoty. Pak postupně zašleháme vejce. Do máslové hmoty přidáme sypké ingredience a vymícháme hladké těsto. Nakonec přidáme citronovou kůru, šťávu a mléko. 

3. Těstem plníme košíčky asi do tří čtvrtin. Pečeme na 170°C, 20 minut.

4. Borůvky vložíme do menšího hrnce a na středním plameni vaříme. Necháme probublávat 5 - 10 minut, než dosáhnou hustější, sirupové konzistence. Necháme vychladnout do pokojové teploty.

5. Máslo vyšleháme s moučkovým cukrem do hladké a lesklé hmoty. Postupně alespoň ve třech dávkách  přidáváme pudink. Nakonec do vzniklého krému přilijeme rozvařené borůvky a šleháme do hladké a celistvé konzistence. 

6. Krém naneseme jakýmkoliv způsobem na vychladlé cupcaky a vychutnáváme.


2 komentáře :

  1. Jee ty jsou úžasné, máš můj obdiv, že sis s tím dokážeš takhle vyhrát.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji :) Mě to hrozně baví, tak se snažím si je co nejvíc "vymazlit" :D

      Vymazat