neděle 4. října 2015

Teplé čokoládové dortíky

A je tu další mooc čokoládový receptík. Původně jsem uvažovala o tom, že ho nazvu "čokoládové soufflé". Jenže pak mi došlo, že pod pojmem soufflé si asi většina lidí představí takovou tu mňamku, do které když zajedete lžičkou, vyteče Vám tekutá čokoláda. Takové soufflé s tekutým prostředkem jsem měla jednou, a musím uznat, že to byla paráda. Smutné na tom ale je, že jsem recept na něj z nějakého zvláštního důvodu asi ztratila (?), a od té doby pátrám po takovém, se kterým bych dosáhla obdobného výsledku. Zatím marně. Ale nesmutněme. Prozatím si vystačím s tímhle neméně geniálním zázrakem.

Tyhle dortíky (nebo bábovičky, chcete-li) jsou velmi vláčné, extra čokoládové a úplně boží. Stejně jako u již zmíněného soufflé je podle mého názoru nejlepší je jíst teplé, ale po vychladnutí jsou taky velmi dobré. Moje maminka si je vychutnávala s domácí vanilkovou zmrzlinou, na kterou jsem přidávala recept v létě, a byla taky nadšená. Určitě je zkuste. Příprava není vůbec složitá a výsledek je okouzlující. A v nadcházejících podzimních dnech by mohl potěšit dvojnásob, alespoň ve své teplé podobě. Nemáte-li porcelánové formičky, nezoufejte. Můžete jednoduše využít formičky na muffiny nebo třeba žáruvzdorné mističky či hrníčky. Ale teď už dost povídání a jdeme na postup.


Teplé čokoládové dortíky

nachystejte si:

125 g hořké čokolády (alespoň 60%)
125 g másla
150 g krupicového cukru
50 g hladké mouky
2 bílky
4 žloutky


1. Používáte-li porcelánové mističky, vymažte je máslem a vysypte trochou krystalového cukru. Na vodní lázni rozpusťte čokoládu společně s máslem a nechte lehce vychladnout.

2. Zatím ve větší míse vyšlehejte máslo s cukrem a žloutky. Až bude směs krémová a hladká přidejte rozpuštěnou čokoládu a vanilkový extrakt. Opět promíchejte a přidejte mouku. Vymíchejte v hladkou hmotu.

3. Bíly vyšlehejte do sněhu a postupně (alespoň ve třech dávkách) je lehce vmíchejte do čokoládové hmoty. Míchejte opravdu zlehka a opatrně, abyste nezničili všechny vzduchové bubliny, díky nimž dortíky vzrostou.

4. Vzniklým těstem naplňte připravené formičky asi do tří čtvrtin. Pečte na 180°C asi 20 minut. Podávejte nejlépe teplé.



Všechny recepty naleznete zde :)

2 komentáře :

  1. Ježiš, tak teď se sama nenávidím za to, jaký jsem si nastavila teď na 30 dní režim... jedním slovem - MŇAAAAM!! Vždycky co je teplé je ještě mnohem lepší než zbytek! :D
    www.getmovincz.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :D Od doby, co peč, jsem zjistila, že u mě nemá cenu si dávat režimy. :D Každopádně držím palce v úspěšném dodržení a děkuji :)

      Vymazat