pátek 29. dubna 2016

Mandlovo-jahodové cupcakes

V poslední době mám neskutečnou touhu zkoušet nové věci. A protože nejsem úplně adrenalinový typ, tak se to odráží především v mém pečení. A tak tedy zkouším nové dezerty a příchutě těch starých. Tentokrát tedy nové cupcakes. Sešlo se nám doma docela dost jahod. Docela dost znamená, že už jsme nestíhali je konzumovat. Takže hlavní ingredience byla jasná - jahody.


Původně jsem chtěla udělat jahodový základ, ale nakonec jsem v lednici objevila krabičku krémového sýra a napadlo mě, že by z něj mohl být dost dobrý jahodový krém. A pak jsem rozmýšlela jaké dortíky upéct. Po mém marném pokusu o makronky mi zbyly nějaké mandle, a tak jsem sáhla po nich. Vznikly mandlové dortíky s jahodovým krémem z krémového sýra a jahodovým přelivem. A musím se pochválit. Mé snažení tentokrát vůbec nebylo marné a dortíky nebyly vůbec špatné!!



Recept je na 24 cupcakes.

Mandlovo-jahodové cupcakes

nachystejte si:

na cupcakes:
70 g mletých mandlí
175 g hladké mouky
1 lžička prášku do pečiva
1/2 lžičky jedlé sody
220 g cukru
250 g másla
4 vejce
2 lžíce amaretta
2 lžíce mléka

na krém:
200 g másla
200 g krémového sýra
100 g mletého cukru
250 g jahod
100 g krupicového cukru
4 lžíce vody

1. V míse smíchejte mandle, mouku, prášek do pečiva, sodu a cukr. Pak přidejte máslo a vejce a míchejte dokud nevznikne hladká hmota. Nakonec přidejte amaretto a mléko a znovu promíchejte. Těstem plňte přichystané košíčky asi do třech čtvrtin a pečte na 170°C asi 20 minut.

2. Jahody vložte do menšího hrnce. Přidejte krupicový cukr a vodu a za stálého míchání vařte na mírném plameni. Lehce promačkávejte tak, aby postupně vznikalo pyré. Pokud se Vám nepodaří ručně rozvařit až na pyré, pomožte si tyčovým mixérem. Nechte vychladnout do pokojové teploty.

3. Máslo vyšleháme s krémovým sýrem do hladka. Přisypeme prosátý mletý cukr a ještě jednou prošleháme. Nakonec vmícháme polovinu jahodového pyré.

4. Krémem ozdobíme vychladlé cupcakes. Nakonec je přelijeme zbylým jahodovým pyré a vychutnáváme.

Žádné komentáře :

Okomentovat