středa 6. dubna 2016

Moje kuchyňské nezbytnosti a vychytávky

Jsou věci, které můj pobyt v kuchyni usnadňuji. Tedy, dříve mi práci usnadňovaly, dnes už si bez nich pečení/vaření nedovedu představit. A teď už se vztah s níže uvedenými věcmi vyvinul v něco mnohem hlubšího!! :) Možná se to zdá divné, ale už jsem se fakt přetransformovala v takové jakési něco, které šílí po každé vychytávce a skvělé věci do kuchyně, o které si ostatní mohou myslet, že je naprosto zbytečná či nesmyslná, ale pro mě prostě není. Mimochodem, takový objev nové, skvělé věci v mém případě asi vypadá poněkud pofidérně, neboť se umím radovat z maličkostí. Z opravdu malých maličkostí a opravdu velmi hodně. Obdivné tanečky a zpívané citoslovce nejsou výjimkou. Takže pokud někdy takhle někoho uvidíte, nedivte se, je to zcela normální.


1. Odměrné hrníčky/lžičky
Ač se to mnoha lidem může zdát jako totální zbytečnost, já si myslím přesný opak. Je pravda, že do nedávna jsem nějaké odměřování půl hrnku neřešila a odhadovala žádanou část v klasickém hrníčku. Totéž platilo o lžičkách a lžících. Ale zjistila jsem, že to není zase tak dobře. Když se totiž objeví v receptu odměřování právě na hrníčky/šálky/lžíce/lžičky, žádá se tak přesný objem. A dává to smysl. Každá lžička, kterou běžně používáme na zamíchání kávy má totiž jiný objem, totéž platí pro všechny výše zmíněné "odměrné nádobky". Proto jsem si asi před rokem pořídila sadu odměrek z Tesca. Existují různé druhy od levných až po extra drahé, od zcela obyčejných až po krásně zdobené. Já jsem od nich požadovala především funkčnost, takže jsem sáhla po zcela obyčejných, plastových a relativně hodně levných právě v Tescu. Sada obsahuje celou škálu odměrek od šálku po 1/8 lžičky a celkem ji tvoří 11 odměrek, což je naprosto ideální. Můžu říct, že jsem nesmírně vděčná, že jsem si je opatřila a všem, kteří pečou častěji, doporučuji, aby udělali totéž. (Mimochodem, v Tescu je stále mají a stále za velmi příznivou cenu.)


2. Zdobící sáček s nejrůznějšími zdobnými špičkami
Se zdobícím sáčkem jsem hooodně dlouhou dobu nekamarádila. V tomhle případě se ale vyplatila silná vůle a já jsem za poslední tři roky udělala relativně velký pokrok. No a teď už si s ním dokážu vyhrát a hrozně mě to baví. Existuje neskutečné množství látkových, silikonových či plastových. Každý si jistě vybere, co mu vyhovuje. Já nedám dopustit na jednorázové plastové, protože je nemusíte umývat a zdlouhavě čekat na jejich vysušení. Jejich cena je navíc opravdu malá, což je činí ještě lepšími. V mé sbírce ale nechybí ani látkové, které občas také použiji. Jejich nevýhodou je to, co jednorázové činí skvělými. A co se špiček týče, je jich tak moc, že si vybere jistě každý. Nejčastěji používám hvězdičkové a široký kulatý, ale doma jich mám ohromnou spoustu. Dají se použít i jednoduché a klasické sáčky, ale ty já moc nedoporučuji. Téměř vždy mi totiž praskly bez ohledu na jejich pevnost. Ale jste-li šikovnější, než já (což je dost pravděpodobné), tak směle do nich. 



3. Velká metlička
Skvělá na rychlé nebo precizní prošlehání a také na svaly na pažích!! To je prostě dva v jednom. Moc nemám ráda takové ty malé s tenkou rukojetí. Lepší jsou velké a masivnější. Lépe se drží a lépe se s nimi manipuluje. Zrovna jsem si pořídila novou v Ikee. Stála pár korun, ale přesto je perfektní!! A mám z ní radost.

4. Stěrka
Ale opravdu kvalitní. Moc nerozumím takovým těm extra tenkým a měkkým z plastu. Jejich funkce jsou mi prostě neznámé. Nebo je jen nechápu. Za mě určitě vede silikonová, se kterou můžete míchat třená těsta, a ze které téměř vše steče.

5. Nejlepší a nejostřejší nůž
Ač je tohle klasika a možná si poklepáváte na čelo, proč, když se má tento článek opět vztahovat k pečení a tvorbě sladkého, se zmiňuji o noži, já na svůj oblíbený nůž nedám dopustit. I při pečení totiž oceníte opravdu kvalitní a hlavně funkční (tedy ostrý) nůž. Při pečení ho nejvíce oceníte asi při krájení a sekání čokolády, ořechů a dalších tvrdých přísad. Já osobně nedám dopustit na takový ten hodně velký, jehož "profi" jméno neznám, a s nímž se dá nasekat i nakrájet snad úplně všechno.


6. Kuchyňský robot
Nejdražší věc na seznamu, ale přesto věc pro mě už asi nepostradatelná. Stolní kuchyňské roboty zažívají v posledních letech takový boom. Ten můj mi pořídili rodiče asi před dvěma roky, když "odešel na věčnost" náš stařičký ruční mixér, a přestože to některé členy mé rodiny stálo velké nervové zkolabování, s odstupem se všichni shodneme na tom, že tahle investice se vyplatila. Netvrdím, že je to nezbytnost. To jistě ne. I já jsem dlouhá léta používala jen ruční mixér, ale v případě, že trávíte v kuchyni opravdu hodně času, tak jak tomu bylo u mě, je kuchyňský robot skvělý na usnadnění práce. My jsme pořídili robota značky Kenwood, tuším, že v základním celokovovém provedení. Nestál málo, ale přesto si ho nemůžu vynachválit. V základní sestavě byly tři standardní nástavce na šlehání, míchání a hnětení (tyto by měly být u každého robota bez ohledu na značku), dále nástavec na mletí masa (ten nás ale jako jediný velmi zklamal), kovová, ohnivzdorná mísa a kryt na mísu při užívání robota, který já ale nepoužívám. Klasicky se také dají dokoupit další užitečné nástavce, ale já jsem zatím naprosto spokojená se základním provedením. O kuchyňském robotu bych asi mohla klidně napsat samostatný článek, ale pro tentokrát to velmi zestručním. Nakonec jen dodám, že uvažujete-li o koupi nějakého takového pomocníka, stoprocentně doporučuji celokovové provedení. Je odolnější, většinou výkonnější a lepší.
Tohle sice není má fotka, ale je to přesně můj robot :)
zdroj: world-import.com/
Myslím, že věcí, které ke svému kuchyňskému působení potřebuji je mnohem více, ale těchto 6 si jistě zasloužilo vyzdvihnutí. Zároveň jsem chtěla Vám zprostředkovat alespoň pár tipů pro to, co si pořídit, aby také Vaše snažení dospělo k ještě lepším výsledkům. Nebylo to krátké, ale doufám, že to bylo alespoň trošku užitečné. 

Teď už se mějte krásně, vychutnávejte dnů a upečte si něco dobrého.

Radka

1 komentář :

  1. Já bych označila kuchyňského robota za nejlepšího pomocníka v kuchyni. Vaření si bez něho už nedokážu představit. Mám robota, který má různé nástavce, takže dokáže připravit těsto, namlít čerstvé maso atd. Díky němu při vaření ušetřím hodně času, protože zatímco se mi v robotu míchají suroviny, tak můžu dělat něco jiného.

    OdpovědětVymazat