středa 29. června 2016

Sirupy, cukry, kokosy aneb co nového v kuchyni

Taaak. Opět se mi doma nahromadilo pár věcí, o které bych se s Vámi ráda podělila. Bude to takové hodně sladké, neboť se mi tu sešlo pár "sladících" prostředků, ale abych to něčím vyvážila, ukážu Vám i něco zdravějšího. Protože vyváženost, to je oč tu běží!!


1. Sirup z agáve
Sirup z agáve jsem chtěla vyzkoušet už hoodně dávno. No dobře, bylo to na popud jeho obrovského boomu, který se ke mně dostal asi před rokem. Všichni začali sladit agávovým sirupem, bylo to prý něco mega zdravého a ještě více mega dobrého. Hned jsem věděla, že ho někdy zkusím, ale jeho cena mě dost odrazovala. No jo, jsem stále jen chudý student. Ale pak jsem si jednou, když mi došel můj nejvíce nejoblíbenější javorový sirup, řekla, že ho asi zkusím. A tak jsem ho zkusila. Abych pravdu řekla, čekala jsem od něj něco jiného. A asi i lepšího. Snad nějakou výraznější a specifičtější chuť, ale nic takového se nedostavilo. Dost mi chuťově připomíná klasický kukuřičný sirup. Je hoodně sladký, což by mohla být výhoda, protože ho tím pádem samozřejmě použijete méně, ale vlastnostmi je opravdu velice podobný svému kukuřičnému kamarádovi, který je asi tak o polovinu levnější, takže nevím, jestli do agáve půjdu znovu. (Mimochodem, nějak se začaly objevovat pochybnosti o jeho "zdravosti". Má to prý být největší zdroj fruktózy vůbec a dokonce jsem se setkala s označením "největší omyl zdravé výživy". Ale upřímně? Přijde mi to na hlavu. Nejsem žádný lékař nebo dietolog, ale na všem se něco najde. Takže se nelekejte, zkuste všechno, protože kdybyste to nezkusili, tak byste toho mohli litovat, a pak se sami rozhodněte.)


2. Javorový sirup
Má šikovná maminka mi zařídila celé dva litry javorového sirupu přímo z Kanady!! Aaaaa!! Víte, javorový sirup já osobně mám převelice ráda. Má takovou unikátní sladkou chuť a je vážně výborný. Sladím si s ním ovesnou kaši, polévám lívance a našla bych dalších mnoho využití. A když jsem tedy dostala tu možnost dovezení sirupu z Kanady, neváhala jsem. Nejen že vyšel levněji, ale na chuti se to také odrazilo. Neříkám, že ty, které jsou k dostání u nás by byly nějak špatné, to ne, taky je kupuji, ale, co si budeme nalhávat, něco na tom zahraničním bude. Můžete si myslet, že je to blbost, že je to úplně to samé jako tady, ale věřte mi, nemáte pravdu. Ten kanadský je opravdu lepší.

3. Kokosový cukr
O kokosovém cukru už jsem se, myslím, také zmiňovala. Jeho chuť je skvělá, taková medová, je sladší než klasický cukr a měl by být i zdravější. Předchozí balení mi došlo, takže byl čas koupit nové. Nepoužívám ho úplně často (přece jen, je to pro mě stále docela drahá záležitost), ale když mám chuť na něco lepšího, sahám jednoznačně po něm.

4. Mladé kokosy
Tak nevím, jestli jsem udělala dobře, že jsem mladý kokos ochutnala. Uchvátil mě totiž natolik, že jsem hned musela zjistit, kde ho sehnat. Abyste pochopili, taky to není úplně levná mňamka. Ale opět, stojí to za to. Vážně. Kokosová voda je super osvěžující, krásně nasládlá a fakt výborná a kokosové maso (taková ta bílá věc uvnitř) je v mladém kokosu taky skvělá. Já vím, nejsem skvělý popisovač, ale to znamená jediné. Až budete mít možnost, jistě ho ochutnejte. Přemýšlím, zda pochválit i jeho otevírání. Asi ano. Otevírá se snadněji, než si myslíte. To dokazuje i to, že ve třech případech ze 4 jsem ho otevřela úplně v pohodě. V tom čtvrtém jsem si vzala špatný nůž, takže jsem pak pocítila ostrost čepele na zápěstí. No jo, už přeci víte, že jsem tak trochu nemehlo. Ale naštěstí jsem měla po ruce náplasti s beruškami, a tak bylo nebezpečí zažehnáno. Mimochodem, hledala jsem fakt dlouho, kde je sehnat, až nakonec jsem si jich 7 objednala z internetu, ale nevím, jakým zázrakem byly vyslyšeny mé prosby a kokosy se začaly objevovat i v normálních řetězcích jako je Tesco nebo Globus, takže hurá pro ně!!


Chtěla jsem Vám ukázat, jak vypadá uvnitř, ale moc mi to nevyšlo :D
5. Košický na cupcaky se zapichovátky
Bez nich by to snad ani nešlo. Tyhle jsou z Jysku. Normálně bych si je stoprocentně nekoupila. To balení totiž není bůvíjak obsáhlé. V každém je 24 kusů košíčků a obrázků na zapíchnutí. Jejich normálně cena mi přijde k tomuto obsahu naprosto neadekvátní. Normálně totiž stojí snad něco kolem 70 korun, ale zrovna je měli ve výprodeji za 29, tak jsem si odnesla hned tři balení. Říkala jsem si, že by se mohly hodit na další Restaurant Day. :)


6. Mason jar s brčkem
Tohle je u mě asi tak trochu s křížkem po funuse. Přece jen, tyhle boží sklenice jsou trendem již dlouho. Mně se líbily už pěkně dlouhou dobu, ale nějak jsem se neměla k jejich koupi. Ani nevím, proč. Ale teď, konečně, jsem si je pořídila. A hned dvě a ještě k tomu s fešáckým držáčkem, který je velmi praktický, když chci naplněné sklenice donést na zahradu, od které mě většinou dělí minimálně dvoje zavřené dveře a navíc v něm sklenice vypadají ještě roztomileji!! 



A nakonec se ještě potěšte naší první malinou!! Já jsem z ní měla ohromnou radost. :)


Žádné komentáře :

Okomentovat